Vanliga frågor
1 – Har Städarna kollektivavtal?
Städarna har kollektivavtal som innebär schyssta arbetsvillkor och en bättre arbetsmiljö för våra medarbetare. Mår vi bra mår ditt hem bra!
10 – Vad händer om något går sönder i samband med att ni städar hemma hos mig?
Vi har full försäkring som täcker eventuella skador på egendom.
11 – Är det alltid samma person som kommer hem till mig?
Ja, det ska alltid vara samma person som kommer hem till dig. Detta för att du ska känna trygghet och på grund av att den personen kommer att känna till rutinerna.
12 – Är det något jag ska tänka på innan ni kommer?
Plocka gärna undan så mycket som möjligt innan vi kommer. Det gör att städningen blir bättre utförd samt att städningen går att utföra snabbare.
13 – Ingår städning invändigt i ugn, skåp och kyl&frys?
Om du har önskemål på detta, vänligen meddela vår kundsupport 10 dagar innan. Detta sker då efter löpande timdebitering.
14 – Måste jag skriva avtal med er direkt för hemstädning?
Nej, vi erbjuder en prova på-städning till att börja, där du får träffa personal samt känna hur det känns. Efter det tar vi kontakt med dig och diskuterar eventuellt fortsatt upplägg.
15 – Måste ni känna till att jag har husdjur?
Vi vill gärna få information om eventuella husdjur vid första kontakten. Detta för att vi vet vilken personal som ska städa hemma hos dig.
16 – Varför behöver ni mitt personnummer?
Vi behöver det för att kunna ansöka om RUT-avdrag och som säkerhet vid fakturering.
17 – Presentkort och kampanj?
Har du en rabattkod som du mottagit vid kampanj?
Rabattkoden är giltig och kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Hör alltid av dig vid frågor om specifika erbjudanden för mer information.
18 – Hur blir jag kund?
Om du är intresserad av att bli kund hos oss kan du enkelt skicka in dina kontaktuppgifter via ett av formulären på hemsidan så kontaktar vi dig inom 2 timmar.
Om du vill skaffa veckostädning så inleder vi alltid med ett samtal, där vi går igenom era önskemål och berättar lite mer om hur vi arbetar.